Adım Adım Şehrimi Tanıyorum

Adım Adım Şehrimi Tanıyorum

Okulumuz Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu  İngilizce öğretmenimiz Semiha ÜNLÜ  ile Osmangazi ilçesi Cem Sultan Anadolu İmam Hatip Lisesi İngilizce Öğretmeni Çiğdem ÜYE'nin kuruculuğunu yaptığı  "ADIM ADIM ŞEHRİMİ TANIYORUM" isimli eTwinning projemiz Aralık 2021 tarihinde faaliyete geçmiş ve Mart 2022 tarihinde sona ermiştir.  Projemiz, ülkemizin  3 farklı bölgesinden 6 farklı şehrin; Bursa, Bilecik, Eskişehir, İstanbul, Rize ve Yozgat'tan 48 öğrenci ve 6 ortak öğretmenin oluşturduğu 8  ekibin katılımıyla gerçekleşmiştir.  Projemiz, müfredatla uyumlu olarak 10 -16 yaşlarındaki öğrencilere Şehir ve Şehircilik kültürü ve bilinci kazandırmak için hazırlanmıştır. Projemizin amacı İçinde yaşadığımız şehirle bağlarımızı yeniden kurmak ve öğrencilerimize bir bütün olarak şehir kültürü kazandırmaktır. Şehrimizin tarihini , sosyal yapısını , doğal miraslarını , ekonomisini , sanatlarını ve sanatkarlarını , gelenek göreneğini yeniden keşfetmelerini sağlamaktır. Projemiz ile öğrencilerimize gezerek , araştırarak ,şehircilik ile ilgili otoriteleri dinleyerek bir bütün olarak ŞEHİR KÜLTÜRÜ kazandırmayı amaçlamaktayız. Hep birlikte  bir kültürel kalkınma ve farkındalık hareketi başlatarak öğrencilerimizin çevresine karşı duyarlı, araştıran, merak eden, farkındalığı yüksek ve 21.yy. becerilerine sahip bireyler olmaları hedeflenmektedir. Bu proje sayesinde öğrencilerimiz; iş birliği içinde çalışma, sorumluluk alma, başka şehirlerde yaşayan yaşıtlarıyla tanışma, iletişim kurma, yeni tecrübeler edinme ve çeşitli WEB 2.0 araçlarını kullanarak sanatsal yönlerine de katkı sağlama fırsatı yakalamış olacaklardır. Ayrıca çalışmalarını gerçekleştirirken teknolojiyi amacına ve güvenlik kurallarına uygun kullanmaları gerektiği konusunda bilinçleneceklerdir. Projemizde görev alan  öğretmenlerimize ve öğrencilerimize başarılar dileriz.

 

Proje çalışmalarını;

https://twinspace.etwinning.net/213346

https://adimadimsehrimitaniyorum.blogspot.com/

https://www.youtube.com/channel/UCltVWhQq1EtN99N08JSm0bQ

http://www.instagram.com/adimadimsehrimitaniyorum/

Adreslerinden takip edebilirsiniz.

19.01.2023 241

 

PROJENİN AMACI

Her şehrin kendine ait bir kültürü vardır. İçinde yaşadığımız şehrin geçmişi bugününü şekillendirmişse, bugünü de geleceğe şekil verecektir. Ülkemizde özellikle büyükşehirlerin demografik yapısının bozulmasının birçok etkisini aşırı büyüme, sosyal problemler ve şehir yaşantısının giderek bozulması olarak görüyoruz. Maalesef şehirde yaşayan bireyler de şehir kültürü edinme ve içinde yaşadıkları şehri tanıma öğrenme hevesinde değiller. Şehir ve kültür bağının yeniden kurulması kuşkusuz ki eğitimden geçer. Bu sebeple gelin içinde yaşadığımız şehirle bağlarımızı yeniden kuralım ve öğrencilerimize bir bütün olarak şehir kültürü kazandıralım. Şehrimizin tarihini, sosyal yapısını, doğal miraslarını, ekonomisini, sanatlarını ve sanatkarlarını, gelenek göreneğini hatta musikisini yeniden keşfedelim. Gezerek, araştırarak, şehrin büyüklerini dinleyerek bir bütün olarak ŞEHİR KÜLTÜRÜ edinelim. Topyekûn bir kültürel kalkınma ve farkındalık hareketi başlatalım.

PROJE YAŞ GRUBU 10-16

PROJE BAŞLANGIÇ –BİTİŞ TARİHİ ARALIK 2021 – MART 2022

6-12 ARALIK

1. Proje ortaklarıyla tanışma webinarı düzenlendi ve Proje hakkında bilgilendirme yapıldı.

2. Öğretmenler arasında iletişim kurmak amacıyla Whatsapp grubu kuruldu.

3. Proje Öğrencilerimiz seçildi ve proje hakkında bilgi verildi.Twinspace kayıtları yapıldı.

4. Öğrencilere twinspace kullanımı öğretildi.

5. Öğretmen Sayfalar bölümünde kendilerini tanıttılar.

6. Öğrenciler Voki ve Bitmoji uygulaması ile kendi tanıtımlarını yaptılar.

13-19 ARALIK

1. Veli İzin Belgeleri alındı.

2. Proje öğretmen, veli ve öğrencileri için ön testi uygulandı.

20-26 ARALIK

1. Logo ve Afiş oluşturma etkinliği yapıldı.

2. Proje Afiş ve logo anketi yapıldı ve sonuçlarımız sayfada paylaşıldı.

27 ARALIK-2 OCAK

1. E güvenlik konusu ile ilgili web 2 araçlarıyla etkinlikler düzenlendi

2. Proje Öğrencilerimizle İnterland isimli E güvenlik ile ilgili bir oyun oynandı ve kazanılan Sertifikalar sayfada paylaşıldı

3- 23 OCAK

1. Öğrenciler öğretmenliğinin rehberliğine şehir , kültür ve şehir kültürü kavramlarını araştırdılar.

2. Gruplar Web2.0 araçlarını kullanarak araştırma sonuçlarını afiş , poster , kelime bulutu , powerpoint sunusu ile birbirleri ile paylaştı.

3. Öğrencilerle Webinar toplantıları yapıldı.

7-20 ŞUBAT

1. Karma gruplar oluşturuldu.

2. Whatsapp üzerinden karma grupların haberleşmesi sağlandı.

3. Webinar ile öğrenciler ve rehber öğretmenleri tanışarak planlamalarını yaptılar.

4.Şehirlerin gastronomisi ile ilgili öğrenci , öğretmen ve veli anketleri düzenlendi.

5.Anket sonuçları paylaşıldı.

6. Karma grupların belirledikleri bir yöresel yemek çizgi film yapılarak tanıtıldı.

21 ŞUBAT- 06 MART

1. Her grup kendi şehrini tarihsel ve turistik mekanları kapsamında araştırdı.

2. Öğrencilerin araştırmaları sonucuna göre gezi planları hazırlandı.

3. Geziler yapıldı ve öğrenciler mekanlarda fotoğraflar çektiler.

4. Web2.0 araçları ile çekilen fotoğrafları kullanarak sanal sergi düzenlendi.

07-31 MART

1. Proje Final Ürünü yapıldı.

2. Proje öğretmen, veli ve öğrencileri için son testi uygulanacak ve Sonuç Raporu hazırlandı.

PROJE EKİBİ

MAHMUT CELALETTİN ÖKTEN İHO/BURSA -SEMİHA ÜNLÜ

CEM SULTAN AİHL/BURSA ALPARSLAN ORTAOKULU/RİZE

ŞEYH EDEBALİ AİHL/BİLECİK

MİMAR SİNAN İHO/İSTANBUL

OSMANPAŞA ORTAOKULU/YOZGAT

ŞEHİT YUNUS YILMAZ ORTAOKULU/BURSA

ÇAĞFEN KOLEJİ/ESKİŞEHİR

SONUÇ

Projemize başlamadan önce tüm öğretmen öğrenci ve velilerimize projeye yönelik hazır bulunuşluk seviyelerini tespit etmek için anketler uyguladık. Elde ettiğimiz verileri ve analizleri sayfamızda paylaşıp proje hedeflerimizin oluşturulmasında ve etkinliklerimizin planlanmasında kendimize rehber edindik. Projemizde gerçekleştirdiğimiz tüm etkinlikler açıklamalarıyla birlikte twinspace sayfasında yer almaktadır. Tüm çalışmalar tamamlandıktan sonra yine, son değerlendirme anketlerini öğretmen, öğrenci ve velilerimize uyguladık. Anket sonuçları ve analizleri twinspace sayfasında paylaşarak projemizin nihai hedeflerine ulaştığını ve başarılı bir biçimde amacını gerçekleştirdiğini gözlemledik. Tüm öğretmenlerimiz etwinning proje çalışmalarında deneyim kazanarak, ayrıca web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olmakla birlikte uygulamalar yaparak kişisel gelişimlerine katkı sağladılar. Öğrenciler; yaşamakta oldukları şehirle yeniden bağ kurup bütüncül bir yaklaşımla şehir kültürünü ve şehirde yaşama bilinci kazanarak; şehrin sosyal ,ekonomik, doğal, kültürel ve sanatsal unsurlarını tanıyıp farkındalık kazandılar. Ortak ve işbirlikçi ürünler öğrencilerin takım ruhu kazanmalarına vesile oldu. Ailelerinden bağımsız olarak gezilere keyifle ve heyecanla katılan öğrenciler sosyalleşip özgüvenlerini tazelediler. Veliler projemiz sayesinde katıldıkları anketlerle bilgilerini yoklama fırsatı buldular. Çalışmalarımızın yaygınlaştırılmasında hazırladığımız sanal sergimiz ve akrostiş şiir çalışmamız hem okul web sitelerinin haberlerinde hem de Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğünün özel olarak yayınladığı Bursa eTwinning eDergisinde yer aldı.